W czwartek 9 czerwca 2022 roku o godzinie 7.30 uczniowie klas I –III wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę dofinansowaną przez rządowe przedsięwzięcie MEiN  pod nazwą „Poznaj Polskę” i wkładu własnego rodziców.

Na początek zwiedziliśmy Muzeum Ludowe rodziny Brzozowskich w Sromowie.
W każdym z pawilonów wystawowych zobaczyliśmy wiele eksponatów z kultury i folkloru łowickiego. Największym zainteresowaniem wśród dzieci cieszyły się ruchome rzeźby, które pokazują różne sceny z życia łowickiej wsi.

W Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie uczestniczyliśmy w lekcji muzealnej pt. „Poznaj naszą ciuchcię”, wzbogaconej prezentacją najdłuższej stacjonarnej wąskotorowej makiety w Polsce pod nazwą „Sochaczewska Kolej Dojazdowa”. Zajęcia zakończyły się przechadzką po  muzealnym skansenie, gdzie mogliśmy obejrzeć z bliska największą kolekcję zabytkowego taboru wąskotorowego w Polsce.

Potem pojechaliśmy do restauracji „Zakątek” na obiad z dwóch dań. Furorę zrobiła zupa pomidorowa: „Była lepsza niż ugotowana przez babcię”.

Następnie udaliśmy się do Żelazowej Woli, gdzie zwiedziliśmy dom, w którym urodził się Fryderyk Chopin. W czasie spaceru po parku krajobrazowym nad rzeką Utratą wysłuchaliśmy kilku utworów słynnego polskiego kompozytora.

Ostatnim punktem naszego wyjazdu był pobyt na Ranczo w Dolinie. Tu dopiero zaczęła się prawdziwa przygoda na Dzikim Zachodzie, w  której nie przeszkodził nam nawet deszcz. Dzieci jeździły na kucyku, brały udział w konkursach: rzut podkową do celu, strzelanie z łuku lub wiatrówki, zjeżdżały w siano, płukały złoto, jechały niepowtarzalnym pociągiem westernowym, przeciągały linę. Szeryf pokazał nam w „mini skansenie” przedmioty z minionej epoki używane na polskiej wsi. Na zakończenie zostaliśmy poczęstowani kiełbaską z ogniska. Oczywiście zwycięzcy konkursów otrzymali nagrody.

Późno, ale w dobrych humorach i z większym bagażem wiedzy uczniowie wrócili szczęśliwie do szkoły.