54cb6220-ceaf-404f-8bc8-a745bfbd4f53

W dniach 14-18 czerwca br. uczniowie kl. III – VI szkoły podstawowej i kilkuosobowa grupa gimnazjalistów uczestniczyła w pięciodniowej wycieczce w Sudety.

Pogłębialiśmy wiedzę nie tylko z przyrody, geografii, historii, języka polskiego, ale również uczyliśmy się samodzielności i pokonywania własnych słabości.

W pierwszym dniu wycieczki odwiedziliśmy piękny Wrocław. Podziwialiśmy podwodny świat spacerując po Oceanarium oraz zwierzęta w ZOO. Różnice kulturowe Polski i Czech mogliśmy dostrzec, zwiedzając Pragę i Skalne Miasto. Urzekły nas przepiękne, zabytkowe budowle stolicy Czech, a przede wszystkim Hradczany, katedra św. Witta i most Karola. Nie obyło się bez wędrówek po górach. W Skalnym Mieście, w Czechach dech w piersiach zapierały stworzone przez naturę widoki skalne, które oglądaliśmy spacerując szlakami, wspinając się po schodach i płynąc łodzią. Po polskiej stronie Sudetów, zdobyliśmy górę Igliczną, gdzie zwiedziliśmy sanktuarium Marii Śnieżnej. Po drodze oglądaliśmy postacie bajkowe w Ogrodzie Bajek i Wodospad Wilczki. Poznaliśmy historię i zabytki Bystrzycy Kłodzkiej oraz kopalnię złota w Złotym Stoku. W każdym dniu wycieczki towarzyszyli nam przewodnicy, zarówno polscy, jak i czescy, którzy w sposób pełen humoru i groteski przybliżali nam wiedzę z różnych dziedzin życia. Oczywiście, mimo zmęczenia wędrówkami i spacerami górskimi, musiał znaleźć się czas na rozrywkę, czyli dyskotekę i ognisko. Szybko minęło pięć dni i musieliśmy wrócić do obowiązków szkolnych, ale na chwilę, ponieważ „…już za parę dni, za dni parę, weźmiesz plecak swój i gitarę…”