Nauka nie musi być abstrakcją jeśli poszukamy rozwiązań odwołując się do otaczającej nas rzeczywistości. Uczniowie klas 4-6 z Zespołu Szkół w Drwalewie w ramach III edycji Programu grantowego „mPotęga” 24 września 2016r. brali udział w zajęciach i rozwiązywali zadania matematyczne w okolicy szkoły. Zajęcia te miały na celu zaktywizowanie wszystkich, rozwijanie umiejętności poszukiwania rozwiązań, kształtowanie wytrwałości dążenia do celu, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, przeliczanie, klasyfikowanie, mierzenie oraz integracja i wspaniała zabawa.

Do rozwiązania było kilka zadań: zmierzyć długość i szerokość boiska, obliczyć, jaka jest różnica pomiędzy długością poprzeczki a wysokością bramki, zmierzyć obwód szkolnego budynku, wytyczyć w terenie kwadrat o długości boku 5m. i podać długość jego przekątnej, znaleźć na terenie szkoły drzewo, które ma najdłuższy obwód pnia itp.

W nagrodę za trud, cierpliwość i ciekawość świata podczas wspólnej matematyki w terenie wszyscy uczestnicy zajęć otrzymali słodkie podarunki. Zajęcia prowadziły Panie Ewa Łubińska i Bożena Pietras pod czujnym okiem koordynatora projektu Pani Moniki Gwiazdoń.

Chcemy zmienić oblicze matematyki w oczach uczniów szkoły i promować poprzez zabawę. Wyjście z matematyką poza szkolne mury to także jedna z metod motywowania uczniów do zdobywania wiedzy.