Dnia 9 czerwca 2017 roku odbyła się szkolna wycieczka do Kazimierza Dolnego. Uczestniczyli w niej uczniowie Zespołu Szkół w Drwalewie. Celem wyprawy było zapoznanie się z historią tego pięknego miasta.

Wszyscy byli zauroczeni panoramą Kazimierza. Miasto zwiedzaliśmy z przewodnikiem. Pierwszym miejscem, jakie zobaczyliśmy, był piękny kościół pod wezwaniem św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja Apostoła, w którym znajdują się niezwykłe, wykonane z hebanowego drewna organy. Następnie zwiedziliśmy ruiny zamku i  basztę, z której podziwialiśmy  panoramę całego miasta. Po chwili odpoczynku wybraliśmy się na Górę Trzech Krzyży, gdzie wysłuchaliśmy opowieści przewodnika oraz zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Następnie zwiedziliśmy Rynek. Poznaliśmy  m.in. historię fasady najstarszej kamienicy. Kolejnym punktem naszej wycieczki była przejażdżka meleksami na cmentarz żydowski oraz do wąwozu korzeniowego. Uwieńczeniem wyprawy był rejs statkiem po Wiśle.

Urokliwe miasteczko i jego ciekawa historia  na długo zostanie w pamięci wycieczkowiczów.